Po 12.30–13.45 Eliščin sál
Karel Trpkoš, Bedřich Valigura, Ondřej Šimáček, Petr Gavlas, Petr Malovec, Václav Koudele, Ivana Karhanová, David Kaláb
Jak vybudovat státní správu, kde sdílení dat probíhá napříč celým státem? Kde úřady neobíhají lidé, ale data? Kde pokročilá analytika a predikční modely odhalují anomálie, podezřelé subjekty a ukazují na neobvyklé toky peněz, zboží nebo podezřelých osob?|V panelové diskuzi, kterou pro vás připravila Adastra společně se zástupci státní správy, se dozvíte, jak blízko jsme na úřadech a ministerstvech v ČR cloudovým řešením a real-time sdílení dat. Ukážeme vám, co je potřeba pro zpracování kvalitního reportingu a využití business intelligence jako podkladů pro neprůstřelná rozhodnutí založená na datech.
Po 13.50–14.05 Eliščin sál
Karel Trpkoš
Po 14.05–14.20 Eliščin sál
Karel Trpkoš, Tomáš Ammer
Jedním z klíčových úkolů MPSV a ÚP je vyrovnat se s rostoucími nároky na množství obsluhovaných klientů a dobu zpracování jednotlivých podání. Resort proto přistoupil za pomoci společnosti OKsystem k postupnému zavádění procesního zpracování, které je podpořeno i odpovídajícími technologiemi na straně IT. Probíhá zavádění nástroje pro efektivní distribuci činností v rámci ÚP a měření jednotlivých procesních kroků. Některé z manuálních úkonů jsou automatizovány nahrazením papírových potvrzení sehráváním dat z jiných institucí nebo od soukromých subjektů. Takto postupně dochází k optimalizaci procesů a tím i zefektivnění chodu úřadu, snížení administrativní zátěže a zvýšení komfortu občanů, kteří již nemusí řadu věcí dokládat sami.
Po 14.20–14.35 Eliščin sál
Petra Kumová, Jiří Winkler, Marek Blajer
Po 14.45–15.00 Eliščin sál
Aleš Vejvoda, František Nový, Denis Belucz, Dominik Mathauser
Úřady práce se potýkají s řadou výzev a změn, na které je potřeba rychle a včas reagovat. Jednou z těchto výzev je i nárůst práce a s tím související dodržování lhůt. V rámci digitální transformace Úřadu práce bylo v této souvislosti odpilotováno využiti umělé inteligence pro automatické vytěžovaní ručně vyplněných žádostí. Toto řešení by v důsledku mělo vést k výraznému zkráceni času pro vyřízení žádosti o dávky a zároveň umožnit, aby se úřednici minimálně věnovali rutinním činnostem a soustředili se na úkony s vyšší přidanou hodnotou.