Jan Kalina
Digitální a informační agentura
Podle Design systému DIA navrhuje a vyvíjí weby a digitální produkty. Design systém pomáhá dalším týmům rychleji vytvářet digitální produkty, které budou konzistentní napříč veřejnou správou. Jednotný design podporuje soudržnost uživatelského rozhraní, orientace na webu je pro uživatele snadnější, zajišťuje konzistenci výstupů od jednotlivých dodavatelů, umožňuje rychlejší, levnější a kvalitnější vývoj nových webů a aplikací a splňuje požadavky na přístupnost.
Veronika Zápotocká
Digitální a informační agentura
Kompetenční centrum Národního plánu obnovy je zřízené pro projekty, které jsou v komponentách 1.1. a 1.2. NPO. Podporu nabízíme v oblasti uživatelských výzkumů, pomáháme hledat potřeby občana a úředníka a vymýšlíme vhodná řešení, které na zjištěné potřeby reagují. Prezentace blíže představí, jak spolupráce probíhá a co vše můžeme nabídnout.
Tomáš Šedivec
Digitální a informační agentura
DIA je garantem schvalování projektů a záměrů informačních systémů veřejné správy. Budování či rozvoj informačních systémů veřejné správy v souladu s principy a cíli českého eGovernmentu je kontrolováno v procesech schvalování, které probíhá jak ve fázi záměru, tak ve fázi odsouhlasení služeb do produkčního provozu.
Libor Kalenský, Michal Pešek
Digitální a informační agentura
DIA má na starosti i systém základních registrů, jakožto jeden ze základních pilířů eGovernmentu, které fungují od roku 2012. Díky nim se zrychlila a zjednodušila řada agend a občané a firmy získaly kontrolu nad tím, kdo, kdy a proč využívá jejich osobní údaje. K těmto osobním údajům má přístup pouze ten, kdo k tomu má oprávnění ze zákona. Každý přístup je zaznamenán. Tedy vlastník osobních údajů, ať už fyzická osoba nebo podnikatelský subjekt, má přehled na tím, kdo a za jakým účelem jeho údaje využívá.
Jan Kalina, Tomáš Musil
Digitální a informační agentura
Portál občana je branou k elektronickým službám státu, samoobslužným místem pro bezpečnou a důvěrnou komunikaci mezi uživatelem a veřejnou správou. Umožňuje přihlášení pomocí Identity občana k dostupným on-line službám státu, jako například založit si datovou schránku, zažádat o výpis z Rejstříku trestů, získat informace z registru silničních vozidel, přístup k eReceptu a další. Portál občana zajišťuje či zprostředkovává přístup k cca 600 digitálním službám. Díky Portálu občana je tak možné si všechny tyto činnosti zařídit jednodušeji a úsporněji. Na stejném principu funguje i mobilní aplikace gov.cz, která spolu s Portálem občana projde v roce 2023 redesignem.
Roman Martiniak, Bohdan Urban
Ministerstvo vnitra
Petr Schlesinger
Ministerstvo vnitra
Miroslav Veselý
Ministerstvo vnitra
Miroslav Veselý
Ministerstvo vnitra
Zdeňka Šilhová, Filip Janský
Institut pro veřejnou správu Praha
Lenka Kováčová
Digitální a informační agentura
Co nového se událo v oblasti otevřených dat za poslední rok? Představíme novinky a povinnosti v oblasti otevřených dat, zmíníme, jak povinnosti splnit a nastíníme plánovaný rozvoj Národního katalogu otevřených dat.
Pavel Bulíček, Tomáš Slezák, Tomáš Merta
Centrum investic, rozvoje a inovací, Královéhradecký kraj
V roce 2018 Královéhradecký kraj otevřel první datové sady otevřených dat. Nyní již kraj disponuje datovým portálem Data KHK, jehož součástí je lokální katalog otevřených dat, který je napojen na Národní katalog otevřených dat. V tomto katalogu je víc než 80 datových sad otevřených dat z různých oblastí jako je školství, doprava, kultura, cestovní ruch, sociální péče nebo zásad územního rozvoje. Otevřená data jsou zobrazena pomocí mapových výstupů ve formátu prostorových dat. Ke zpětné vazbě ověření jejich kvality, úrovni zpracování a možnosti využití uspořádal kraj již dva hackathony pro studenty středních a vysokých škol k návrhu webových aplikací nad otevřenými daty. Ty byly impulsem ke zlepšení kvality otevřených dat dle doporučených pravidel tzv. „Otevřené formální normy“ Ministerstva vnitra ČR. Tím se zajistila jednotnost datových sad a jejich výstupních formátů, možnost vzájemné propojitelnosti. Nyní již vznikají nové aplikace nad otevřenými daty na portálu Data KHK.
Jan Strakoš
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Aleš Špidla
Český institut manažerů informační bezpečnosti
• Varování před lovci zakázek.|• Koho se ve skutečnosti bude NIS2 týkat (nastínit varianty).|• Na co je potřeba se připravit.
Aleš Pekárek, Tomáš Šedivec
Digitální a informační agentura, Ministerstvo pro místní rozvoj
• Stav čerpání alokací|• Problematika rychlosti naklikání|• Co se připravuje
Martin Cerman, Martin Kulich
Digitální a informační agentura, NAKIT
Centrální místo služeb je systém, jehož účelem je zprostředkovávat propojení informačních systémů subjektů státní správy ke službám a aplikacím, které poskytují informační systémy jiných subjektů státní správy, tedy umožnit přístup ke službám eGovernmentu. Jedná se o základní stavební prvek celé komunikační infrastruktury veřejné správy, který zajišťuje vzájemné, řízené a bezpečné propojování těchto subjektů.
• Od kdy je nezbytná, kdo ji musí mít a co se stane, když ji ESSL mít nebude.|• Kolik to bude obec stát.
• Od kdy a jaký způsobem musí obce poskytovat data do DTM.|• Jaká data musí obce předávat.|• Co to může stát.
Pavel Rous, Petr Pavlinec
Komise pro informatiku Svazu měst a obcí ČR, Kraj Vysočina