Po 10.00–11.45 Velký sál
Miloš Vystrčil, Věra Kovářová, Ivan Bartoš, Martin Kupka, Martin Dvořák, Robert Králíček, Ján Ferenčák, Ľubomír Andrassy, Marek Ebert, Irena Storová, Petr Mlsna, Lukáš Kintr, Martin Mesršmíd, Karel Večeře, Pavel Bulíček, Vítězslav Schrek, Volodymyr Čubirko, Pavlína Springerová, Lukáš Kolářík, Zdeněk Zajíček, Tomáš Salomon, Václav Koudele, Michal Stachník, Vladek Šlezingr, Dan Rosendorf, Petr Dvořák, Tomáš Renčín
CISCO, Česká spořitelna, a.s., Česká televize, Český telekomunikační úřad, Český úřad zeměměřický a katastrální, Digitální a informační agentura, EVIDEN – Atos IT Solutions and Services, s.r.o., ICT UNIE, z.s., ICZ a.s., Konference ISSS/V4DIS 2023, Kraj Vysočina, Královéhradecký kraj, MICROSOFT, Ministerstvo dopravy, Ministerstvo pro místní rozvoj, Ministerstvo vnitra, Najvyšší kontrolný úrad SR, Národná rada SR, Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost, Oblastní rada Zakarpatské Ukrajiny, Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR, Senát Parlamentu ČR, Státní ústav pro kontrolu léčiv, Statutární město Hradec Králové, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, Vláda ČR
Po 13.00–13.15 Velký sál
Martin Mesršmíd
Digitální a informační agentura
Hlavním projektem DIA pro rok 2023 bude vývoj nové aplikace pro mobilní zařízení, která bude obsahovat primárně občanský průkaz. Aplikace eDoklady bude sloužit jako plnohodnotný nástroj k prokazování identity na území České republiky. Aplikace bude bezplatně dostupná na mobilních zařízeních s operačními systémy iOS a Android. V roce 2026 pak bude tento pilotní projekt aktualizován do evropské digitální peněženky, která bude platná napříč státy Evropské unie. Ta už bude zahrnovat i další informace a postupně i nejrůznější doklady jako je nejvyšší dosažené vzdělání či zdravotní dokumentace.
Po 13.15–13.25 Velký sál
Jaromír Talíř
CZ.NIC z.s.p.o.
Služba MojeID nabízí jedinou digitální identitu v ČR, kterou je možné použít jak u komerčním služeb, tak pro veřejné služby Českého státu a zároveň pro veřejné služby v Evropské unii. S jednou identitou tak uživatel získává přístup k největšímu portfoliu služeb. Prezentace shrne, jakým způsobem je možné MojeID v zahraniční používat.
Po 13.25–13.35 Velký sál
Jaromír Talíř
CZ.NIC z.s.p.o.
Evropská komise vybrala čtyři konzorcia, která budou v průběhu příštích dvou let pilotovat ekosystém vznikající digitální peněženky pro různé způsoby jejího použití. Prezentace popíše co lze od konzorcií očekávat a jaká je role sdružení CZ.NIC a digitální identity MojeID.
Po 13.35–13.45 Velký sál
Jan Blažek
Bankovní identita, a.s.
Bankovní identita má za sebou víc jak dva roky fungování a blížící se nová evropská legislativa bude představovat výzvu, jak schéma správně zavést a maximalizovat její přínosy pro občany, firmy a stát. Jaké jsou ty zásadní principy, které je třeba dodržet, a naopak čemu se třeba se vyhnout, na to odpovím se své přednášce.
Po 13.45–14.00 Velký sál
Filip Bílek
Digitální a informační agentura
Nařízení eIDAS schválené v roce 2014 stanovuje podmínky, za kterých má docházet k povinnému přeshraničnímu uznávání prostředků pro el. identifikaci a dále také stanovuje požadavky týkající se poskytování služeb vytvářejících důvěru a právní účinky kvalifikovaných služeb vytvářejících důvěru napříč EU. Evropská komise na základě hodnocení účinnosti nařízení eIDAS zveřejnila v červnu 2021 návrh revize tohoto nařízení, která má zavést evropské peněženky digitální identity a rovněž definovat nové typy služeb vytvářejících důvěru. Prezentace shrne aktuální informace týkající se legislativního projednávání revize nařízení eIDAS.
Po 14.00–14.20 Velký sál
Zdeněk Zajíček
ICT UNIE, z.s.
Po 14.30–14.50 Velký sál
Vít Kasal, Monika Hanáková
GORDIC spol. s r.o.
I přístup do spisu získává digitální podobu. Co bylo možné dříve vyřídit jen osobní návštěvou úřadu se postupně přesouvá na internet. Představíme vám jeden z prvních pilotních projektů, jež byl realizován na území ČR. Vzdálený přístup do spisu správního řízení. Přednáška se dotýká budování eGovernmentu v ČR, rozvoji digitálních služeb, využívání elektronické spisové služby, portálových řešení s Identitou občana, vnitřní digitalizace úřadů a v neposlední řadě také bezpečnosti. Prošlapáváme cestu ostatním.
Po 14.50–15.00 Velký sál
Karel Holek
Český telekomunikační úřad
Představení nové verze portálu, který slouží uživatelům jako pomůcka při porovnávání kvality telekomunikačních služeb v České republice.
Po 15.00–15.20 Velký sál
Tomáš Aberl, Radek Baloun
Asseco Central Europe, a.s., Statutární město Brno
Příspěvek představuje zkušenosti s vybudováním webové Platformy města Brna pro vytvoření a provoz desítek webů města. Platforma splňuje požadavky kybernetické bezpečnosti a uživatelské přístupnosti. Na stejné Platformě mohou běžet miniweby různých projektů, webové stránky městských částí, ale i příspěvkových organizací nebo obchodních společností města.
Po 15.20–15.40 Velký sál
Ladislav Němec, Karel Váchal
Ministerstvo dopravy
Po 15.40–15.55 Velký sál
Jan Paroubek, Ladislav Muller, Michaela Onuferová
CENDIS, s.p., MICROSOFT, s.r.o., Principal engineering s.r.o.
Digitální služby pro občany a firmy na Portálu dopravy.
Velký sál
Po 8.45–9.15 Malý sál
Lukáš Kolářík, David Sláma
Ministerstvo vnitra
Po 9.15–9.45 Malý sál
Martin Mesršmíd, Petr Kuchař
Digitální a informační agentura
Nově vzniklá Digitální a informační agentura (DIA) má za cíl posílit a sjednotit digitální transformaci veřejné správy, zlepšit poskytované služby občanům i digitální úroveň České republiky v rámci Evropy. Jedním z klíčových úkolů DIA jako ústředního orgánu státní správy je zjednodušit složité procesy, se kterými se veřejnost potýká třeba při komunikaci s úřady či podáváním žádostí. Věnovat se tak bude například správě a vývoji Datových schránek, Portálu občana, kontaktním místům Czech POINT a Základním registrům.
Po 10.00–11.45 Malý sál
Po 12.30–12.45 Malý sál
Aleš Pekárek
Ministerstvo pro místní rozvoj
V příspěvku budou uvedeny aktuální informace o vyhlášených a připravovaných výzvách Integrovaného regionálního operačního programu 2021–2027 v oblasti eGovernmentu (eGovernment, eHealth, neveřejné sítě veřejné správy) a kybernetické bezpečnosti.
Po 12.45–13.00 Malý sál
Daniel Všetečka
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Po 13.00–13.20 Malý sál
Petr Chlupáč
Česká spořitelna, a.s.
Představení novinek z dílny České spořitelny a.s. pro obce a města – eÚředník a další.
Po 13.20–13.40 Malý sál
Petr Stuchlík
Corco Systems a.s.
Corrency je transakční systém pro podporu lokální ekonomiky. Díky spoluúčasti sami občané efektivně a racionálně rozhodují, který kroužek, kterou provozovnu nebo místního podnikatele, má obec veřejnými penězi podpořit. Vyzkoušeno v Kyjově, na Praze 1, Praze 18 (Letňany), aktuálně probíhá ve Slezské Ostravě, v Prostějově, Praze 14 (Černý most), Praze-Kolovratech a dalších obcích po celé ČR. Systém je plně digitální, bezpapírový, v souladu s principy ESG, certifikován na protikorupční ISO 37.001. Více viz [www.corrency.cz](https://www.corrency.cz).
Po 13.40–13.55 Malý sál
Stanislav Bogdanov
Ministerstvo vnitra
V příspěvku budou uvedeny informace o stavu plnění milníků/cílů spolu s informacemi o očekávané letošní aktualizaci NPO. Tématem bude i bližší informace o očekávaných dodatečných finančních prostředcích směřujících do oblasti kybernetické bezpečnosti.
Po 14.00–14.20 Malý sál
Petr Klán
Ministerstvo pro místní rozvoj
Po 14.20–14.50 Malý sál
Ivana Havlíková, Jiří Štochel
VITA software, s.r.o.
Po 14.50–15.05 Malý sál
Petr Serafín
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Malý sál
Po 15.15–15.25 Malý sál
Beata Smrkovská
Český telekomunikační úřad
Stručné představení funkčnosti nástroje z pohledu koncového uživatele a zhodnocení současného stavu dva roky po jeho spuštění.
Po 15.25–15.35 Malý sál
Petr Holan
EVIDEN – Atos IT Solutions and Services, s.r.o.
Po 15.35–15.50 Malý sál
Aleš Gola, Milan Hamerský
Ministerstvo vnitra
Cílem projektu e-Sbírka je zajistit zvýšení dostupnosti, přehlednosti a srozumitelnosti platného práva.Nabídne na jednom místě elektronická úplná znění právních aktů obsažených ve Sbírce zákonů a mezinárodních smluv. Tato znění budou státem garantovaná.
Po 15.50–16.05 Malý sál
Michal Tausch, Vít Kasal
GORDIC spol. s r.o.
Díky propojení Portálu občana GORDIC s platební bránou GoPay poskytují města (včetně středních a menších obcí) svým občanům možnost pohodlné, bezpečné a rychlé úhrady poplatků on-line. Během prezentace si na příkladu předvedeme principy úplné digitalizace platebního procesu, výhody brány GoPay, cloudové infrastruktury i otevřenosti celého řešení. Ukážeme i konkrétní funkce a prvky zapracované na základě požadavků obcí a přání občanů.
Po 16.05–16.20 Malý sál
Martin Predný
PREDNY SLM s.r.o.
Získejte peníze na upgrade infrastruktury prodejem svých starých licencí a zjistěte, jaké podmínky lze stanovit u veřejných zakázek na nákup softwarových licencí tak, abyste se vyhnuli nelegálnímu softwaru a nakoupili za nejlepší cenu na trhu.
Po 16.20–16.40 Malý sál
Petr Jedlička
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
Po 16.40–16.55 Malý sál
Ondřej Menoušek
Digitální a informační agentura
DIA má nově na starosti správu a rozvoj Datových schránek, které usnadňují a urychlují komunikaci mezi státní správou, občany a podnikateli. Datová schránka je elektronické úložiště sloužící k dodávání dokumentů, funguje s maximální mírou ochrany a umožňuje zdarma elektronicky komunikovat se státními institucemi, kdekoli a kdykoli. Od ledna 2023 bylo na dle zákona postupně automaticky zřízeno více než dva miliony datových schránek všem subjektům vedeným v registru osob a v současnosti je tak aktivních téměř 4 miliony datových schránek.
Malý sál
Po 9.00–9.15 Přednáškový sál
Tomáš Lechner
Vysoká škola ekonomická v Praze, Národohospodářská fakulta
Po 9.15–9.30 Přednáškový sál
Jiří Bernas
Národní archiv
Po 9.30–9.45 Přednáškový sál
Jan Heisler
CNZ, z.s.
Po 12.30–12.45 Přednáškový sál
Petr Souček
Český úřad zeměměřický a katastrální
V příspěvku představím několik novinek z oblasti poskytování dat ČÚZK. Zmíním se o nejnovějších úpravách aplikací Dálkový přístup, Dálkový přístup pro neregistrované uživatele a podíváme se na úpravy aplikace Nahlížení do KN. Ve druhé části příspěvku bych se zaměřil novinky z oblasti RÚIAN a to zejména na oblast zavádění účelových územních prvků (ÚÚP). V loňském roce byly do RÚIAN zavedeny ÚÚP definované Horním zákonem (dobývací prostory, chráněná ložisková území a zvláštní zásahy do zemské kůry). Představíme si aplikaci Veřejný dálkový přístup, která se oblékla do nového kabátu. Součástí těchto úprav bylo i poskytování údajů o ÚÚP.
Po 12.45–12.55 Přednáškový sál
Přemysl Jindrák
Zeměměřický úřad
Od 1. 7. 2023 dochází k nahrazení stávající Základní mapy ČR a Státní mapy 1:5000 novou podobou základního státního mapového díla středního měřítka z produkce Zeměměřického úřadu – Základní topografickou mapou ČR (ZTM ČR).|Předmětem přednášky je představení hlavních změn nové podoby SMD. Jedna z nich se týká rozšíření a úpravy měřítkové řady. Hovořit se bude také o rozšíření obsahu map, úpravách ve značkovém klíči a designu tištěné verze ZTM ČR. Prostor bude věnován i určení jednotlivých měřítek, jejich přesnosti a podrobnosti. Samostatnou kapitolou pak jsou varianty map podle preferovaného souřadnicového referenčního systému a s tím související klady mapových listů a značení mapových listů. Závěr bude věnován formám publikovaných dat, která budou poskytována jako otevřená data s licencí CC BY 4.0.
Po 12.55–13.05 Přednáškový sál
Jana Pressová
Zeměměřický úřad
Základní báze geografických dat České republiky (ZABAGED®) je v současné době jediným vektorovým geografickým modelem, který v jednotném obsahu a kvalitě pokrývá celé území ČR, je pravidelně aktualizován a na základě požadavků uživatelů rozšiřován. Prezentace bude zaměřena na hlavní kvalitativní a obsahové změny, které proběhly v publikačních datech ZABAGED® v posledních letech.
Po 13.05–13.15 Přednáškový sál
Michal Tichý
Digitální a informační agentura
GeoInfoStrategie má za cíl nastavit jasná pravidla pro efektivní tvorbu, správu a využívání prostorových informací a vytvořit podmínky pro jejich začlenění do rozhodovacích procesů veřejné správy i celé společnosti. Veřejná správa může využívat prostorová data pro zajišťování ochrany životního prostředí, v dopravě, regionálním rozvoji, územním plánování, stavební činnosti, zemědělství, při řešení daňových potřeb státu, v oblasti státní statistiky, evidence a správy majetku, správy a rozvoje území apod. Prostorové informace mají mimořádný význam pro zajišťování bezpečnosti a obrany státu, prevenci kriminality, ochranu obyvatelstva, předcházení živelním či antropogenním (průmyslovým) pohromám.
Po 13.15–13.30 Přednáškový sál
Vladimír Špaček, Tomáš Kantůrek
Intergraph CS s.r.o., MICROSOFT, s.r.o.
Po 13.30–13.45 Přednáškový sál
Jiří Pokorný
Statutární město Jihlava
Město Jihlava využívá řadu nástrojů pro efektivní plánování jejího budoucího rozvoje. Jedním z těchto nástrojů je také geografický informační systém (GIS), který nabízí pohled prostřednictvím prostorových dat. Kromě základního pohledu na území města také odhaluje souvislosti nebo potenciál, který není vidět na první pohled. A analýzou dat, ať už prostorových nebo tabelárních, jsme schopni získat povědomí o územním potenciálu jednotlivých lokalit města pro jejich možné využití (na bydlení, výrobu nebo logistiku). Víme o vhodnosti/nevhodnosti jednotlivých lokalit pro daná využití těchto území. Díky systémově nastaveným pravidlům spolupráce s investory jsme tedy schopni pro daný záměr nabídnout ty lokality, které pro to mají nejen potřebnou výši potenciálu, ale jsou také ekonomicky efektivní. A takové pozemky pak detailně popsat, představit a nabízet investorům. Kromě rozvoje prostřednictvím soukromých investičních záměrů je tu také investiční plán, který ve výhledu na 10 let detailně eviduje investiční akce města. Každá akce je zařazena podle různých kritérií, finančně naplánována do jednotlivých let a pokud je to možné, tak i přesně lokalizována do území. Město tak získává detailní přehled o výši investic dle jednotlivých let nebo třeba také jednotlivých lokalit.|Rádi bychom vám v souvislostech představili projekty Priority územního rozvoje města Jihlavy, Mapu pozemků pro investory a Investiční plán města Jihlavy.
Po 13.45–13.55 Přednáškový sál
Martin Hrdlička, Aleš Černý
Asociace podnikatelů v geomatice, z.s.
Nový stavební zákona a novela zákona o zeměměřictví nově definuje roli autorizovaného zeměměřického inženýra ve výstavbě a zakládá Českou komoru zeměměřičů. Nezbytný orgán, který dosud v tuzemsku chyběl, zaštítí garanci vysoké kvality odváděných služeb autorizovaných zeměměřických inženýrů a bude dohlížet na kvalitu zeměměřických činností, na které je v současnosti kladen čím dál větší důraz především z důvodu probíhající digitalizace stavebního řízení, implementace digitálních technických map a dalším výzvám v podobě BIM, smart cities, autonomní dopravy a mnoha dalších.
Přednáškový sál
Po 14.15–14.30 Přednáškový sál
Vladimír Přech, Monika Havlíková
GORDIC spol. s r.o.
Prezentace bude zaměřena na blížící se legislativní povinnost vést elektronickou spisovou službu ve školách a bude představeno moderní řešení v podobě GINIS SSD. Zmíněny budou přednosti tohoto systému, včetně jeho integrace se školskými systémy (Bakaláři, VIS) nebo možnosti provozu v cloudu. Účastníci se dozvědí, jakým způsobem může tento systém usnadnit a zefektivnit správu dokumentů ve školách nebo jiných příspěvkových organizacích, a vyslechnou si příklady jeho využití od současných uživatelů.
Po 14.30–14.40 Přednáškový sál
Michal Kellner
Allium, s.r.o.
Lze spisovou službu využít pro řízený oběh dokumentů? Pro jaké typy dokumentů to má smysl a jaké to přinese výhody? Kdy naopak dokumenty zpracovávat v agendovém systému a integrovat se spisovou službou?
Po 14.40–14.50 Přednáškový sál
Jitka Košovanová
S&T CZ, s.r.o.
Představení nového produktu spisové služby s pokročilými funkcemi a využitím strojového učení.
Po 14.50–15.05 Přednáškový sál
Pavel Jirásek, Tomáš Lechner
Městská část Praha 16, TRIADA, spol. s r.o.
Po 15.05–15.25 Přednáškový sál
Petr Vokáč, Petr Stiegler
Česká agentura pro standardizaci, Ministerstvo vnitra
Přednáškový sál
Po 15.45–16.00 Přednáškový sál
Karel Štencel
Český úřad zeměměřický a katastrální
Parlament sice posunul start ostrého provozu DTM krajů o jeden rok, ale od července 2023 bude i přesto zahájen testovací provoz celého systému.
Po 16.00–16.15 Přednáškový sál
Jiří Formánek
Český úřad zeměměřický a katastrální
Cílem příspěvku je shrnout aktuální stav připravenosti centrálního řešení na ČÚZK, v podobě IS DMVS, integrace krajských řešení a implementace na straně vlastníků, správců a provozovatelů dopravní a technické infrastruktury. To vše s důrazem na sběr dat o vlastnících, správcích a provozovatelích dopravní a technické infrastruktury, včetně jejich konsolidace. Identifikační a kontaktní údaje budu součástí centrální komponenty IS DMVS a to i s informací, ve kterém území subjekty působí. ČÚZK plánuje, že aktivace subjektů v podobě vlastníků, správců, provozovatelů a jejich editorů bude spuštěna v červnu 2023.
Po 16.15–16.30 Přednáškový sál
Roman Zemánek
ICZ a.s.
Projekty IS DTM z pohledu dodavatelského realizačního týmu konsorcia ICZ/T-MAPY/GEOVAP/GEOREAL – DTM jako projekt, cíle, přínosy, realizační pohled – nastavení zrcadla a co na to Zadavatel … a možná co dále …
Přednáškový sál
Po 12.30–13.45 Eliščin sál
Karel Trpkoš, Bedřich Valigura, Ondřej Šimáček, Petr Gavlas, Petr Malovec, Václav Koudele, Ivana Karhanová, David Kaláb
Adastra, s.r.o., Cizinecká policie, Policie ČR, Generální finanční ředitelství, Generální ředitelství cel, MICROSOFT, Ministerstvo práce a sociálních věcí
Jak vybudovat státní správu, kde sdílení dat probíhá napříč celým státem? Kde úřady neobíhají lidé, ale data? Kde pokročilá analytika a predikční modely odhalují anomálie, podezřelé subjekty a ukazují na neobvyklé toky peněz, zboží nebo podezřelých osob?|V panelové diskuzi, kterou pro vás připravila Adastra společně se zástupci státní správy, se dozvíte, jak blízko jsme na úřadech a ministerstvech v ČR cloudovým řešením a real-time sdílení dat. Ukážeme vám, co je potřeba pro zpracování kvalitního reportingu a využití business intelligence jako podkladů pro neprůstřelná rozhodnutí založená na datech.
Po 13.50–14.05 Eliščin sál
Karel Trpkoš
Ministerstvo práce a sociálních věcí
Po 14.05–14.20 Eliščin sál
Karel Trpkoš, Tomáš Ammer
Ministerstvo práce a sociálních věcí, OKsystem a.s.
Jedním z klíčových úkolů MPSV a ÚP je vyrovnat se s rostoucími nároky na množství obsluhovaných klientů a dobu zpracování jednotlivých podání. Resort proto přistoupil za pomoci společnosti OKsystem k postupnému zavádění procesního zpracování, které je podpořeno i odpovídajícími technologiemi na straně IT. Probíhá zavádění nástroje pro efektivní distribuci činností v rámci ÚP a měření jednotlivých procesních kroků. Některé z manuálních úkonů jsou automatizovány nahrazením papírových potvrzení sehráváním dat z jiných institucí nebo od soukromých subjektů. Takto postupně dochází k optimalizaci procesů a tím i zefektivnění chodu úřadu, snížení administrativní zátěže a zvýšení komfortu občanů, kteří již nemusí řadu věcí dokládat sami.
Po 14.20–14.35 Eliščin sál
Petra Kumová, Jiří Winkler, Marek Blajer
Asseco Central Europe, a.s., MICROSOFT, s.r.o., Ministerstvo práce a sociálních věcí
Po 14.35–14.45 Eliščin sál
Martin Večeře
EVIDEN – Atos IT Solutions and Services, s.r.o.
Po 14.45–15.00 Eliščin sál
Aleš Vejvoda, František Nový, Denis Belucz, Dominik Mathauser
KPMG Czech Republic, MICROSOFT, s.r.o., Ministerstvo práce a sociálních věcí
Úřady práce se potýkají s řadou výzev a změn, na které je potřeba rychle a včas reagovat. Jednou z těchto výzev je i nárůst práce a s tím související dodržování lhůt. V rámci digitální transformace Úřadu práce bylo v této souvislosti odpilotováno využiti umělé inteligence pro automatické vytěžovaní ručně vyplněných žádostí. Toto řešení by v důsledku mělo vést k výraznému zkráceni času pro vyřízení žádosti o dávky a zároveň umožnit, aby se úřednici minimálně věnovali rutinním činnostem a soustředili se na úkony s vyšší přidanou hodnotou.
Po 15.00–15.20 Eliščin sál
František Boháček, Kryštof Zrcek
Česká správa sociálního zabezpečení
ČSSZ umožní podat žádost o důchod zcela online v prostředí ePortálu ČSSZ, při zachování standardů elektronické identifikace. Podání žádosti o důchod je poměrně složitý proces, při kterém doposud hraje nezastupitelnou roli osobní obsluha klientů na přepážce. Aby byl tento komfort v maximální možné míře zachován v online prostředí, připravuje ČSSZ formu komplexní elektronické služby, která žadatele celým procesem podání žádosti o důchod provede. Současně se mu svěří odpovědnost za validaci předvyplněných dat o jeho dobách pojištění, náhradních či vyloučených dobách vedených v evidenci ČSSZ a možnost označit doby, které požaduje došetřit či doby, k nimž připojuje chybějící doklady. U žádosti o starobní důchod zobrazí navíc služba jeho odhadovanou výši. Komfort v podobě osobní obsluhy bude zajištěn možností sjednat si online schůzku s pracovníkem OSSZ. V neposlední řadě bude služba poskytovat informace o přijetí žádosti, průběhu řízení a zobrazovat i samotné rozhodnutí o přiznání důchodu.
Po 15.30–16.45 Eliščin sál
Radim Pácl, Tibor Tvardzik, Michal Zedníček, Adam Kučínský, Ida Kárná, Aleš Špidla
ALEF NULA, a.s., Bílovice nad Svitavou, Český institut manažerů informační bezpečnosti, Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost, PaloAlto Networks
Po 9.00–9.15 Jednací sál
Milan Blaha
Ministerstvo zdravotnictví
Po 9.15–9.30 Jednací sál
Eliška Kačerová
Ministerstvo zdravotnictví
Po 9.30–9.45 Jednací sál
Irena Storová
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Prioritou při zavádění systému eRecept byl a je vždy pacient. Aby byla jeho léčba co nejefektivnější a maximálně bezpečná, je nutné, aby jeho ošetřující lékař, případně farmaceut vydávající mu předepsané léky, měl komplexní přehled o jeho medikaci a mohl se tak zodpovědně rozhodnout, jakou léčbu, potažmo jaké léky předepsat.|Tuto oblast pokrývá sdílený lékový záznam. Informace o veškerých předepsaných a vydaných lécích, očkování či ePoukazech na zdravotnické prostředky má k dispozici i sám pacient, stejně tak jak mnoho dalších údajů o něm v systému eRecept vedených. Přístup ke všem těmto údajům poskytuje jak pro pacienty, tak pro zdravotnické pracovníky webová a mobilní aplikace. Prezentace je zaměřená na možnosti a benefity pro pacienta.
Po 12.30–12.45 Jednací sál
Klára Jiráková
Kraj Vysočina
Po 12.45–13.00 Jednací sál
Renata Golasíková, Petr Koucký
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Vyzvednout si léky na elektronický recept umožníme i v zahraničí, a to díky přeshraniční preskripci. Jde o další rozšíření systému eRecept, které zvýší komfort pacientů. Český pacient v zahraniční lékárně předloží svůj identifikační doklad, tzn. pas nebo občanský průkaz a také identifikátor eReceptu (stejně jako v ČR ze SMS, e-mailu nebo aplikace), na základě toho může být příslušný eRecept vydán. Lékárník v zahraničí se spojí s českým systémem eRecept a provede výdej. Jakmile lékárník provede výdej léků, odešle se informace o výdeji zpět do země vystavení eReceptu. Předepisující lékař tak bude mít v lékovém záznamu možnost ověřit, zda si pacient léky vyzvedl.
Po 13.00–13.15 Jednací sál
Edita Müllerová
Pracovní skupina Pacientské rady pro eHealth
Po 13.15–13.45 Jednací sál
Eva Švecová, Vladimír Šolc
OZP, STYRAX Consulting, a.s.
VITAKARTA jako klíčový elektronický produkt OZP představuje názorný příklad dobré praxe využití zdravotních dat. Díky dlouholetému vývoji aplikace má OZP prostor soustředit se na tvorbu modulů, které přináší klientům značnou přidanou hodnotu. V současné podobě VITAKARTA obsahuje řadu pokročilých medicínských funkcí: vyhodnocuje EKG záznamy z chytrých hodinek, umí vytvořit vlastní zdravotní profil pojištěnci, hlídá prevenci ale i nevhodné lékové interakce, identifikuje chronické stavy a v neposlední řadě umožňuje kontrolovat vykázanou péči a odměňovat její kvalitu. Brzy také nabídne sdílení laboratorních výsledků. VITAKARTA jednoduše dává datům nový smysl, kdy nad nimi staví moderní inteligentní služby s informacemi pro klienta.
Po 13.45–14.00 Jednací sál
Iveta Veselá
Kraj Vysočina
Po 14.00–14.10 Jednací sál
Martin Pilnik, Hynek Kružík
Ministerstvo zdravotnictví
Po 14.10–14.20 Jednací sál
Vít Lidinský
Ministerstvo zdravotnictví
Po 14.30–14.50 Jednací sál
Ľubomír Andrassy
Najvyšší kontrolný úrad SR
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky (NKÚ SR) viac ako 10 rokov prevádzkuje hlavný agendový informačný systém – Kontrolórsky informačný systém NKÚ SR (KIS NKÚ SR), v rámci ktorého sú elektronizované a digitalizované procesy kontrolných a podporných činností úradu.|KIS NKÚ SR bol budovaný a je rozvíjaný v spolupráci so súkromným sektorom v súlade s princípmi e-governmentu a legislatívnymi požiadavkami informačnej a kybernetickej bezpečnosti SR. Viac ako 90 % procesov v rámci úradu je plne digitalizovaných, čo pomáha k otvorenosti a transparentnosti úradu. Údaje o kontrolnej činnosti sú zverejňované na portáli úradu a na portály otvorených údajov SR, pričom tieto dáta sú využívané v rámci in-house vyvíjanej aplikácie municipality map (MuMap).
Po 14.50–15.00 Jednací sál
Michal Andraško, Karel Kallab
ANeT-Advanced Network Technology, s.r.o., Asseco Solutions, a.s.
Papírový les na úřadě je minulostí, buďte krok před ostatními. Na této přednášce se dozvíte, jak se jednoduše zbavit papírových formulářů a dokumentů a jak přejít na digitální procesy. Docházka na jedno pípnutí, schvalovaní faktury online na jeden klik, či ověření identity klienta odkudkoliv. A když chcete přidat poznámku k eDokumentu, stačí jen kliknout. Připojte se ke GO Paperless revoluci a ušetřete svůj čas i peníze.
Po 15.00–15.15 Jednací sál
Tomáš Martínek, Petr Kokeš
Český úřad zeměměřický a katastrální, T-Mobile Czech Republic, a.s.
Případové studie využití prostředí známé aplikace k rychlejší orientaci uživatelů v on-line prostředí. Příklady maximalizace využití nativních funkcí produktů M365 pro úspěšnou digitalizaci úřadů. Český úřad zeměměřičský a katastrální Generální finanční ředitelství
Po 15.15–15.30 Jednací sál
Roman Kümmel
Penterep Security s.r.o.
Představení nové české platformy Penterep, s jejíž pomocí lze dostat bezpečnost infrastruktury nebo webových aplikací plně pod kontrolu. Nedůvěřujte automatickým skenerům bezpečnosti, které ve vás vzbudí pouze falešný pocit bezpečí. Namísto toho automatizujte a v maximální možné míře zjednodušte manuální testování. Pokud vás zajímá, jak vám platforma Penterep může pomoci ušetřit na správných místech nebo jak můžete vzdělávat pracovníky v IT bezpečnosti bez nutnosti je posílat na drahá školení, pak je tato přednáška určena právě vám.
Po 15.35–15.50 Jednací sál
Jakub Jiříček
Schneider Electric CZ, s.r.o.
Řízení rozvodny a sledování stavu jističů a další prvků elektrických rozvodů výrazně posiluje spolehlivost a předchází výpadkům. Teplotní monitoring předchází požárům a poškození instalace. Monitoring spotřeby energií napomáhá snížení spotřeby a uhlíkovou stopu. EcoStruxure přináší spolehlivý, bezpečný a úsporný provoz datového centra.
Po 15.50–16.00 Jednací sál
Jindřich Šavel
Novicom, s.r.o.
Po 16.00–16.30 Jednací sál
Jan Křížek
VITA software, s.r.o.
Po 16.30–16.45 Jednací sál
Jiří Žouželka, Tomáš Lechner
Město Chrast, TRIADA, spol. s r.o.
Po 16.45–17.00 Jednací sál
Jan Břížďala
Kraj Vysočina
Jednací sál
Po 17.15–18.45 Jednací sál
Jaroslav Střelák
Komise pro informatiku Svazu měst a obcí ČR
Aldis
Aldis
Aldis
Po 12.30–12.45 Labský sál
Jan Herget, Jan Huspeka, Bibiana Košová
CzechTourism, MICROSOFT, s.r.o., YOUR SYSTEM, spol. s r.o.
Webové stránky kudyznudy.cz jsou největším webem o cestovním ruchu v Česku. V loňském roce měl web více než 11 milionů uživatelů a více než 23 milionů návštěv.|Vďaka migrácii na Microsoft Azure sú webové stránky CzechTourism, najmä kudyznudy.cz, rýchlejšie, škálovateľnejšie a prístupnejšie pre používateľov.|A to je jen začátek naplňování velké vize vedení CzechTourism o digitalizaci cestovního ruchu. Díky této migraci bude také stále snazší vyvíjet projekty umělé inteligence, jako je převod textu na řeč nebo Chatbot na kudyznudy.cz, který návštěvníkům připraví cestovní itinerář nebo připraví seznam akcí podle jejich kritérií.
Po 12.45–13.00 Labský sál
David Zejda, Josef Zelenka
Univerzita Hradec Králové
An important task of participatory visitor management of nature-sensitive areas is to seek and promote a balance between the conservation needs, the interests, and the needs of local communities and their economies and the interests and needs of visitors. Nowadays, the range of tools used to achieve this goal can also include advanced information systems designed for destination management, visitors, or both of them. A recently developed system will be presented. It operates on top of a model of the territory, which includes routes usable for tourism, and can react to the current state of the territory. Destination management gets a web user interface through which the territory model can be developed and managed and through which the destination can be interpreted. The interpretations are delivered to visitors in a mobile application of a tourist guide, thus complementing the in-situ interpretive means. The system uses historical time series from visitor monitoring to predict the current state, helping the visitor to avoid overcrowded points of interest or route bottlenecks. Visitor behavior can be further influenced by setting warnings, route closures, time-limited events, defining a recommended circuit, or setting parameters for routes or points of interest. Interpretations in the digital form can be more easily created, managed, and maintained compared to physical interpretations which gives more opportunity for comprehensive and even personalized content to interpret the destination holistically (biotic, abiotic, cultural phenomena), multilingually, playfully (gamification principles), as narratives (stories), reflecting the changes in the area over time (both in seasonal or daily cycles and historically), didactically (systematic building of relevant knowledge) and as a result to build affection and respect for the landscape and nature. At the same time, the system collects data from visitors about their passage through the territory, visualizes this data, and adds to the knowledge of visitors’ spatiotemporal flows.
Po 13.00–13.10 Labský sál
Aleš Crkva, Michal Beránek
Operátor ICT, a.s.
Mobilní aplikace PID Lítačka jako komplexní nástroj pro mobilitu po Praze a Středočeském kraji, který využívá každý den více než 200 tisíc uživatelů. Cesta od obyčejné aplikace pro prodej jízdného po řešení odpovídající konceptu MaaS (mobility as a service), cílícího nejen na cestující v MHD.
Po 13.10–13.25 Labský sál
Pavel Bulíček, Radmila Velnerová, Tomáš Merta
Centrum investic, rozvoje a inovací, Královéhradecký kraj
Datový portál Data KHK je centrálním datovým místem pro veřejnost. Součástí jsou data o Královéhradeckém kraji, která jsou vizualizována do interaktivních grafů, dashboardů nebo různých infografik. V současnosti je graficky publikováno 575 ukazatelů ve 12 tematických oblastech. Výstupem jsou vizualizované srovnávací analýzy krajů, výkonová data, mapové aplikace. Výdaje kraje lze dohledat dle jednotlivých odvětví nebo v územním členění dle okresů či správních obvodů obcí s rozšířenou působností. Na základě jednotné datové základny je možné data vizualizovat formou mapových příběhů a aplikací, které jednoduchou formou informují občany, kde kraj investuje např. do oblasti zdravotnictví, jaká jsou nejnavštěvovanější místa v kraji a další. Portál zároveň poskytuje přehled o sociálních službách pro seniory, vývoji počtu lůžek v jejich pobytových zařízeních nebo vývoji návštěvnosti kulturních institucí kraje. Nelze opomenout, že součástí portálu je katalog otevřených dat.
Po 13.25–13.35 Labský sál
Tomáš Vácha
Operátor ICT, a.s.
Evropská města musí rychle reagovat na nároky plynoucí z klimatických závazků, společenských a geopolitických změn i rapidních inovací v soukromém sektoru. To vyžaduje zavádění inovací do fungování města, budování nové infastruktury, nové organizační modely a finanční nástroje i regulace a pobídky. Existuje řada mezinárodních programů podporujících městské inovace, včetně úzké spolupráce mezi evropskými městy, výzkumnými organizacemi, neziskovým sektorem a průmyslem. Jaké jsou hlavní přínosy mezinárodních projektů podporujících městské inovace? Jaké jsou předpoklady úspěšného projektu? A jak úspěšný projekt získat? Příspěvek představuje potenciál mezinárodních inovačních projektů podporovat městskou transformaci skrze pilotní projekty, organizační učení zapojených aktérů a vzájemné sdílení zkušeností mezi městy. Součástí jsou doporučení a lekce vycházející z praktických zkušeností Prahy a výzkumu s reprezentanty evropských měst v projektech financovaných z programu Horizon 2020.
Po 13.35–13.50 Labský sál
Bořek Dvořáček, Lenka Bacovská
Centrum investic, rozvoje a inovací, Královéhradecký kraj
Digitalizace procesu je nadčasovým a inovativním způsobem řešení k zefektivnění celé oblasti spotřeby jednotlivých druhů energií a médií s potenciálem dalšího rozvoje. Cílem bylo zavedení systému dálkových odečtů energií (elektřina, plyn, teplo, voda) za účelem rozvoje stávajícího systému hospodaření s energií dle požadavků normy ČSN EN ISO 50001:2019, odstranění slabých míst současného systému sběru dat spotřeb energií, získání efektivního nástroje pro sledování spotřeb energií a plánování cílů, zefektivnění práce krajského týmu energetického managementu a odpovědných osob v organizacích, dále také zefektivnění a zkvalitnění vyhodnocování spotřeb energií s dopadem na plánování a realizaci investičních opatření a neustálé zlepšování (snižování spotřeb energií).
Po 14.00–14.20 Labský sál
Jiří Krula, Zbyszek Lugsch, Jan Šteidl, Jindřich Pospíšil
Asseco Central Europe, a.s., MICROSOFT, s.r.o., SOITRON s.r.o., Státní pokladna Centrum sdílených služeb, s.p.
Po 14.20–14.50 Labský sál
Pavel Křižanovský
CISCO
IT svět se v posledních letech a měsících zásadně proměňuje. Narůstá počet IT uživatelů a škála koncových zařízení je pestřejší a pestřejší. Aplikace jsou vizitkou každé firmy i organizace a jejich data jsou rozprostřena v cloudech od malé serverovny „na vašem patře“ přes DC v centrále vaší organizace až po všechny příchutě různých IaaS s SaaS služeb v privátních i veřejných cloudech.|Úkol IT zůstává stále stejný – zpřístupnit bezpečně data autorizovaným uživatelům při zachování garantované odezvy dané aplikace odkudkoliv, kde je to potřeba. SASE (Secure Access Service Edge) je architektura, která v této nelehké dynamické době, kdy všichni komunikují „odkudkoliv“ a „kamkoliv“, významně pomáhá tento účel naplnit.
Po 14.50–15.10 Labský sál
Pavel Blahut
Schneider Electric CZ, s.r.o.
Představení nejnovějších trendů v oblasti moderních technologií pro fyzickou infrastrukturu datových center a z nich vyplývajících přínosů pro provozovatele i uživatele služeb datových center i ve veřejné správě.
Po 15.10–15.25 Labský sál
Hana Součková, Tomáš Mirošník
MICROSOFT, s.r.o., SAP ČR, spol. s r.o.
Po 15.25–15.40 Labský sál
Jan Pokorný, Michaela Onuferová
GORDIC spol. s r.o., MICROSOFT, s.r.o.
Rychlost, bezpečnost, škálovatelnost nebo cena – to je jen část výhod provozu spisové služby i dalších subsystémů platformy GINIS v cloudu Microsoft Azure. Všechny tyto výhody ještě umocňují automatizované implementace a aktualizace prostřednictvím šablon (skriptů), které jsou využitelné i pro zajištění kontinuity. Prezentace se dotkne témat významného urychlení realizovaného nasazení Spisové služby na jedné z předních univerzit, potenciálu IaC (Infrastruktura jako kód) i možností platformních cloudových služeb.
Po 15.45–16.00 Labský sál
Radka Domanská
Digitální a informační agentura
Díky mnohaleté koordinaci a podpoře v oblasti otevřených dat víme, jak dosáhnout lepší kvality a interoperability dat (nejen otevřených). V příspěvku zmíníme důležitost evidence dat a využívání všech způsobů sdílení dat (datové fondy, otevřená data a řízený přístup k datům). Koordinaci těchto oblastí má nově od 1. 4. 2023 na starost Digitální a informační agentura. Upozorníme na aktuální problémy a zmíníme benefity, které může správná evidence a sdílení dat přinést.
Po 16.00–16.20 Labský sál
Marcel Divín, Matěj Kopecký
EPSON Europe B.V.
Unikátní technologie úspory nákladů, zefektivnění a zjednodušení procesů, minimální uživatelské zásahy jsou zásadní výhodou nových inovativních tiskových řešení Epson, které Vám představíme při reálním použití v kombinaci s řešením na digitalizaci dokumentů. Mimo ekonomické výhodnosti jsou Epson tiskové technologie ekologicky šetrné. Tisková řešení v kanceláři doplníme o technologie pro moderní formu zobrazování, které jsou základním předpokladem pro úspěšné sdílení informací a dobrou spolupráci pracovních skupin i jednotlivců a to jak v kanceláři, tak i v oblasti vzdělávání.
Po 16.20–16.40 Labský sál
František Hána
Operátor ICT, a.s.
Datová platforma hlavního města Prahy Golemio nedávno migrovala celé řešení do prostředí MS Azure. Jak migrace probíhala? Co by dnes udělal už jinak? Co znamená mít cloud agnostic systém a jak předejít vendorlocku? To vše se dozvíte na přednášce od tech leadera datové platformy Františka Hány.
Po 16.40–16.55 Labský sál
Václav Jaroš, Petr Svoboda
Ministerstvo vnitra
Labský sál
Po 16.15–17.45 Visegrádský salonek
Ivo Bělonohý
Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů, o. s.
Po 9.20–9.30 Expozice Triada
Tomáš Vlasák
TRIADA, spol. s r.o.
Představení novinek v informačním systému Munis pro města, obce a jimi zřizované organizace, které se zaměří na témata, jež byla stěžejní za období od poslední konference ISSS, jako například rozšíření modulu Legalizace a vidimace, nové možnosti digitalizace účetních dokladů a rozvoj vazeb spisové služby.
Po 13.20–13.30 Expozice Triada
Tomáš Lechner
TRIADA, spol. s r.o.
Připravovaná atestace spisových služeb má celou řadu souvisejících aspektů, které se pokusíme v přednášce diskutovat z pohledu dodavatele elektronické spisové služby s dlouholetou zkušeností a množstvím různorodých instalací u menších i větších původců.
Po 14.20–14.30 Expozice Triada
Tomáš Lechner
TRIADA, spol. s r.o.
Konverzní pošta může významným způsobem přispět k vnitřní digitalizaci procesů a v nich vystupujících dokumentů. Obdobně spisové služba dobře naimplementovaná v organizaci může tyto procesy zefektivnit a zpřehlednit.
Po 15.20–15.30 Expozice Triada
Tomáš Vlasák
TRIADA, spol. s r.o.
Proud změn právních předpisů dopadajících na původce je neutuchající, přičemž v poslední době ještě nabírá na síle. Tyto změny je třeba reflektovat ve vnitřních směrnicích, z nichž z pohledu evidence dokumentů je nejdůležitější spisový řád.
Po 16.20–16.30 Expozice Triada
Pavel Češka
TRIADA, spol. s r.o.
Přednáška se zaměří na představení případů, v nichž jsou cloudová řešení vhodná. Zároveň budou představeny nové možnosti provozu IS Munis v cloudu.
Út 9.00–10.00 Velký sál
Tomáš Krejčí, Adam Kučínský, Daniela Procházková
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost
Út 10.00–10.15 Velký sál
Roman Václav
ISIT Slovakia s.r.o. – ISIT SOFTWARE CZ s.r.o.
Út 10.15–10.30 Velký sál
Tereza Křížová, Martin Konečný
GORDIC spol. s r.o.
NIS2 neboli směrnice EU o kybernetické bezpečnosti – co přináší a jak se na ni připravit? Promítnutím do národní regulace, zákona o kybernetické bezpečnosti, přináší nové povinnosti a širší dopad na velké a střední organizace v širokém spektru tržních odvětví a veřejnou správu. Po vzoru GDPR nastavuje vysoké sankce za jejich nedodržení. Organizace čeká zpřísnění požadavků na hlášení bezpečnostních incidentů, řízení aktiv či provádění analýzy rizik. Podívejme se společně na směrnici jako na příležitost, která zvýší úroveň bezpečnosti vaší organizace, ale i státu jako celku.
Út 10.35–10.50 Velký sál
Jindřich Lanč, Roman Kropáč
ICZ a.s.
Komplexní řešení kybernetické bezpečnosti pro městské a obecní úřady a jimi zřizované organizace.
Út 10.50–11.00 Velký sál
Dominik Klus
S&T CZ, s.r.o.
Sběr bezpečnostních dat a jejich vyhodnocování byla vždy náročná disciplína, která vyžadovala pokročilé zkušenosti techniků a drahé systémy. Dnes už tomu tak ale nemusí být. Na přednášce si ukážeme, jak jednoduše lze data sbírat prostřednictvím XDR sensorů a proč vám Trend Micro pomůže s vyhodnocováním bezpečnostních událostí i naplnit požadavky NIS2.
Út 11.00–11.15 Velký sál
Antonín Šefčík
NEXT GENERATION SECURITY SOLUTIONS s.r.o.
Co přinese nová směrnice NIS2? Dotknou se chystané změny v této oblasti i vaší společnosti? Přijďte si poslechnout, jak různé organizace vnímají nové požadavky na kybernetickou bezpečnost a jak ji zavádíme my. Zákon o kybernetické bezpečnosti bude aktualizovaný o závaznou směrnici NIS2 a dojde ke zpřísnění opatření týkajících se kybernetických bezpečnostních incidentů. Poradíme vám, na co se připravit a pomůžeme se splněním všech legislativních požadavků. Jen za poslední rok vzrostlo množství kybernetických útoků o 600 %. Včasnou přípravou na implementaci NIS2 snížíte riziko kybernetických incidentů, zabezpečíte vaši společnost a vyhnete se případným pokutám.
Út 11.15–11.30 Velký sál
Vladimír Rohel, Jan Janota, Michal Kolb
MICROSOFT, s.r.o., Národní agentura pro komunikační a informační technologie, s. p., T-Mobile Czech Republic, a.s.
Prostředí Microsoft 365 poskytuje plejádu nástrojů pro ochranu prostředí vůči kybernetickým útokům. Tato prezentace nastíní, jaké jsou tyto možnosti a jak byly ve nasazeny v prostředí NAKIT v kontextu plnění požadavků Zákona o kybernetické bezpečnosti.
Út 11.30–11.45 Velký sál
Ondřej Nekovář, Pavlína Havelková, Roman Tomáš
Státní pokladna Centrum sdílených služeb, s.p.
V současné době neexistuje větší nedostatek pracovníků, než v oblasti IT a kybernetické bezpečnosti. Jedním z efektivních řešení je outsourcing podpůrných činností potřebných pro naplnění systému řízení bezpečnosti informací. Manažer KB rozhoduje a řídí, ale prostřednictvím našeho týmu má k dispozici metodickou podporu pro zpracování všech vstupů a výstupů (analýza rizik, předpisy, záznamy a další) a administrativní podporu, která prostřednictvím GRC nástroje pomáhá sjednotit a zpřehlednit systém řízení bezpečnosti informací.|Příspěvek SPCSS na use-case přiblíží komplexní řešení podpory zákazníků při plnění povinností vyplývajících ze zákona a vyhlášky o kybernetické bezpečnosti a další regulace. V neposlední řadě přiblížíme, jaké to je vyvíjet vlastní modul zavedeného GRC třetí strany pro naplnění nového compliance – SOC2®.
Velký sál
Út 9.00–9.15 Malý sál
Jan Kalina
Digitální a informační agentura
Podle Design systému DIA navrhuje a vyvíjí weby a digitální produkty. Design systém pomáhá dalším týmům rychleji vytvářet digitální produkty, které budou konzistentní napříč veřejnou správou. Jednotný design podporuje soudržnost uživatelského rozhraní, orientace na webu je pro uživatele snadnější, zajišťuje konzistenci výstupů od jednotlivých dodavatelů, umožňuje rychlejší, levnější a kvalitnější vývoj nových webů a aplikací a splňuje požadavky na přístupnost.
Út 9.15–9.30 Malý sál
Veronika Zápotocká
Digitální a informační agentura
Kompetenční centrum Národního plánu obnovy je zřízené pro projekty, které jsou v komponentách 1.1. a 1.2. NPO. Podporu nabízíme v oblasti uživatelských výzkumů, pomáháme hledat potřeby občana a úředníka a vymýšlíme vhodná řešení, které na zjištěné potřeby reagují. Prezentace blíže představí, jak spolupráce probíhá a co vše můžeme nabídnout.
Út 9.30–9.45 Malý sál
Tomáš Šedivec
Digitální a informační agentura
DIA je garantem schvalování projektů a záměrů informačních systémů veřejné správy. Budování či rozvoj informačních systémů veřejné správy v souladu s principy a cíli českého eGovernmentu je kontrolováno v procesech schvalování, které probíhá jak ve fázi záměru, tak ve fázi odsouhlasení služeb do produkčního provozu.
Út 9.45–10.00 Malý sál
Libor Kalenský, Michal Pešek
Digitální a informační agentura
DIA má na starosti i systém základních registrů, jakožto jeden ze základních pilířů eGovernmentu, které fungují od roku 2012. Díky nim se zrychlila a zjednodušila řada agend a občané a firmy získaly kontrolu nad tím, kdo, kdy a proč využívá jejich osobní údaje. K těmto osobním údajům má přístup pouze ten, kdo k tomu má oprávnění ze zákona. Každý přístup je zaznamenán. Tedy vlastník osobních údajů, ať už fyzická osoba nebo podnikatelský subjekt, má přehled na tím, kdo a za jakým účelem jeho údaje využívá.
Út 10.00–10.15 Malý sál
Jan Kalina, Tomáš Musil
Digitální a informační agentura
Portál občana je branou k elektronickým službám státu, samoobslužným místem pro bezpečnou a důvěrnou komunikaci mezi uživatelem a veřejnou správou. Umožňuje přihlášení pomocí Identity občana k dostupným on-line službám státu, jako například založit si datovou schránku, zažádat o výpis z Rejstříku trestů, získat informace z registru silničních vozidel, přístup k eReceptu a další. Portál občana zajišťuje či zprostředkovává přístup k cca 600 digitálním službám. Díky Portálu občana je tak možné si všechny tyto činnosti zařídit jednodušeji a úsporněji. Na stejném principu funguje i mobilní aplikace gov.cz, která spolu s Portálem občana projde v roce 2023 redesignem.
Út 10.20–10.35 Malý sál
Roman Martiniak, Bohdan Urban
Ministerstvo vnitra
Út 10.35–10.50 Malý sál
Petr Schlesinger
Ministerstvo vnitra
Út 10.50–11.05 Malý sál
Miroslav Veselý
Ministerstvo vnitra
Út 11.05–11.20 Malý sál
Miroslav Veselý
Ministerstvo vnitra
Út 11.20–11.35 Malý sál
Zdeňka Šilhová, Filip Janský
Institut pro veřejnou správu Praha
Út 11.40–11.55 Malý sál
Lenka Kováčová
Digitální a informační agentura
Co nového se událo v oblasti otevřených dat za poslední rok? Představíme novinky a povinnosti v oblasti otevřených dat, zmíníme, jak povinnosti splnit a nastíníme plánovaný rozvoj Národního katalogu otevřených dat.
Út 11.55–12.10 Malý sál
Pavel Bulíček, Tomáš Slezák, Tomáš Merta
Centrum investic, rozvoje a inovací, Královéhradecký kraj
V roce 2018 Královéhradecký kraj otevřel první datové sady otevřených dat. Nyní již kraj disponuje datovým portálem Data KHK, jehož součástí je lokální katalog otevřených dat, který je napojen na Národní katalog otevřených dat. V tomto katalogu je víc než 80 datových sad otevřených dat z různých oblastí jako je školství, doprava, kultura, cestovní ruch, sociální péče nebo zásad územního rozvoje. Otevřená data jsou zobrazena pomocí mapových výstupů ve formátu prostorových dat. Ke zpětné vazbě ověření jejich kvality, úrovni zpracování a možnosti využití uspořádal kraj již dva hackathony pro studenty středních a vysokých škol k návrhu webových aplikací nad otevřenými daty. Ty byly impulsem ke zlepšení kvality otevřených dat dle doporučených pravidel tzv. „Otevřené formální normy“ Ministerstva vnitra ČR. Tím se zajistila jednotnost datových sad a jejich výstupních formátů, možnost vzájemné propojitelnosti. Nyní již vznikají nové aplikace nad otevřenými daty na portálu Data KHK.
Út 12.15–12.25 Malý sál
Jan Strakoš
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Út 12.25–12.40 Malý sál
Aleš Špidla
Český institut manažerů informační bezpečnosti
• Varování před lovci zakázek.|• Koho se ve skutečnosti bude NIS2 týkat (nastínit varianty).|• Na co je potřeba se připravit.
Út 12.40–13.00 Malý sál
Aleš Pekárek, Tomáš Šedivec
Digitální a informační agentura, Ministerstvo pro místní rozvoj
• Stav čerpání alokací|• Problematika rychlosti naklikání|• Co se připravuje
Út 13.00–13.20 Malý sál
Martin Cerman, Martin Kulich
Digitální a informační agentura, NAKIT
Centrální místo služeb je systém, jehož účelem je zprostředkovávat propojení informačních systémů subjektů státní správy ke službám a aplikacím, které poskytují informační systémy jiných subjektů státní správy, tedy umožnit přístup ke službám eGovernmentu. Jedná se o základní stavební prvek celé komunikační infrastruktury veřejné správy, který zajišťuje vzájemné, řízené a bezpečné propojování těchto subjektů.
Út 13.20–13.30 Malý sál
• Od kdy je nezbytná, kdo ji musí mít a co se stane, když ji ESSL mít nebude.|• Kolik to bude obec stát.
Út 13.30–13.40 Malý sál
• Od kdy a jaký způsobem musí obce poskytovat data do DTM.|• Jaká data musí obce předávat.|• Co to může stát.
Malý sál
Pavel Rous, Petr Pavlinec
Komise pro informatiku Svazu měst a obcí ČR, Kraj Vysočina
Út 10.00–11.30 Jednací sál
Út 9.20–9.30 Expozice Triada
Tomáš Lechner, Michal Dvořák
DATRON, a.s., TRIADA, spol. s r.o.
Posluchači budou seznámeni s rozvojem možností napojení IS Munis na Portál občana dodávaný společnosti DATRON, a.s. Budou zmíněny jak technické aspekty řešení v podobě zapojení Datového skladu Munis, tak praktické aplikace jednotlivých služeb pro občany.
Út 10.20–10.30 Expozice Triada
Tomáš Lechner, Jan Frk
Software602 a.s., TRIADA, spol. s r.o.
Přednáška představí využití kvalifikovaných služeb vytvářejících důvěru poskytovaných společností Software602, a.s. v elektronické spisové službě Munis ERMS. Bude zmíněno praktické využití zejména v oblasti tvorby pečetí při tvorbě denních svodek transakčního protokolu nebo pro automatickou konverzi do výstupního datového formátu.
Út 11.20–11.30 Expozice Triada
Pavel Češka
TRIADA, spol. s r.o.
Přednáška se zaměří na představení případů, v nichž jsou cloudová řešení vhodná. Zároveň budou představeny nové možnosti provozu IS Munis v cloudu.
Út 12.00–12.15 Expozice Triada